Jak nowe technologie ulepszają obsługę klienta?

Nowe technologie wywierają ogromny wpływ na działania w zakresie obsługi klienta. Z jednej strony pozwalają one przyspieszyć różnego rodzaju procedury, z drugiej – pozwalają uzyskać dogłębną wiedzę na temat tego, jakie kanały komunikacji z klientem powinny być priorytetyzowane. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą coraz bardziej popularne rozwiązania z zakresu Business Intelligence, w tym i Microsoft Power BI.

Spersonalizowana, bezpieczna i wszechstronna obsługa klienta dzięki Power BI

Jednym z najpopularniejszych narzędzi wspierających działalność operacyjną współczesnych przedsiębiorstw jest system Microsoft Power BI. Jego popularność podyktowana jest licznymi walorami, które ujawniają się również w procedurach z zakresu szeroko pojętej obsługi klienta.

Power BI, dzięki dogłębnej i wieloaspektowej analizie danych, pozwala odkryć, jakie obszary komunikacji marketingowej są najbardziej skuteczne, a jakie wymagają jeszcze dopracowania. Skutecznie wspiera także dział sprzedaży czy zarząd. Microsoft Power BI analizuje i pozwala wygenerować dowolne zestawienie danych pochodzących z różnych źródeł. Wygenerowane według własnych preferencji raporty pozwalają ocenić, na co zwrócić uwagę podczas komunikacji z odbiorcami oraz informują, jakie elementy obsługi klienta wymagają dopracowania. Jakie dodatkowe korzyści płyną z wykorzystywania nowych technologii do obsługi klientów?

1. Poznanie potrzeb klientów dzięki Power BI

Dostęp mobilny oraz łatwa wizualizacja danych sprawiają, że osoby zatrudnione w obszarze obsługi klienta błyskawicznie nabywają konkretną wiedzę na temat potrzeb swojego odbiorcy. Dzięki temu pracownikom działu obsługi klienta dużo łatwiej jest realizować swoje obowiązki zawodowe. Szczegółowe informacje dostarczone przez raporty wygenerowane przez Power BI pozwalają na dobre zorientowanie się w preferencjach konsumentów. Pozwala to z jednej strony na usprawnienie standardów obsługi klienta, z drugiej natomiast – na spersonalizowanie działań sprzedażowych, co znacząco zwiększa szansę na sukces tego typu procedur.

 

2. Wielokanałowa obsługa klienta

Korzyści ze stosowania Microsoft Power BI w obszarze obsługi klienta wynikają także z faktu, że wspomniane narzędzie pozwala na równoczesne pobranie i analizowanie danych zaczerpniętych z różnych źródeł. Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, kiedy klienci kontaktują się z firmą za pomocą różnych kanałów – na przykład poprzez formularz w sklepie internetowym, profil firmy na Facebooku czy poprzez wiadomości e-mail jednocześnie.

 

3. W zgodzie z RODO

Współczesna obsługa klienta jest zdeterminowana przez wysokie wymagania w zakresie ochrony danych osobowych. Zagrożenia cyberprzestrzeni oraz wprowadzona w 2018 roku regulacja RODO implikują konieczność jeszcze lepszego zabezpieczenia danych klientów. Narzędzie Power BI pozwala przechowywać dane w ściśle chronionych centrach danych, które nie tylko spełniają obiektywne kryteria bezpieczeństwa, ale także zgodne z technicznymi i prawnymi wymaganiami RODO. Dodatkowo Power BI pozwala szybko wykryć wszelkie nadużycia w zakresie wykorzystania i interpretacji danych klientów.

Power BI jest pożytecznym narzędziem, które zwiększa wydajność i komfort obsługi klienta w organizacji. Korzyści płynące ze stosowania tego rozwiązania sprowadzają się między innymi do poprawy bezpieczeństwa i lepszego spersonalizowania relacji z klientem, co w dłuższej perspektywie przekłada się na twarde wyniki biznesowe.