Jak usprawnić działania marketingowe dzięki analizie danych?

Współczesny rynek reklamy podlega ciągłym zmianom. Rosnąca rola kanałów online oraz popularność urządzeń mobilnych to zjawiska, które trudno zakwestionować. Sytuacja ta generuje nowe wyzwania, którym muszą sprostać specjaliści z zakresu marketingu. Zespoły marketingowe stają się coraz bardziej wyspecjalizowane i procesują coraz większe ilości danych. Choć dotychczas ograniczali się oni do najbardziej istotnych z marketingowego punktu widzenia funkcji Google Analytics i na tej podstawie podejmowali decyzje biznesowe, to jednak dziś warto te działania wesprzeć poszerzoną analityką, opartą na zaawansowanych systemach do analizy dużej ilości danych, takich jak Power BI.

Data Driven Marketing  – poznaj swoich klientów

Dziś marketerzy mają dostęp do ogromnej ilości danych. Dzięki nim są w stanie bardzo dobrze poznać odbiorców swoich usług oraz ich potrzeby i skierować do nich spersonalizowany komunikat reklamowy. Według raportu IAB Europe, w 2017 roku blisko 84% badanych reklamodawców wykorzystywało w działaniach reklamowych dane własne, pochodzące głównie z CRM i platform transakcyjnych. Ankietowani przyznali także, że analizują dane dostarczane przez firmy zewnętrzne (69%), a grupa 50% przedsiębiorców analizie poddaje także dane pozyskane od zaufanych partnerów. Choć mamy dostęp do tak dużej ilości danych, to jednak często okazuje się, że wyzwaniem jest ich poprawna analiza. Na szczęście z pomocą przychodzą nowe technologie i systemy do analizy danych takie, jak Power BI.

Power BI jako nieocenione wsparcie w aktywnościach marketingowych

Zasadność zastosowania narzędzi Business Intelligence jest podyktowana faktem, że współczesna reklama jest coraz bardziej rozproszona. Firmy prowadzą działania promocyjne w wielu kanałach jednocześnie. Świat offline łączy się z online. Trzeba przy tym pamiętać, że obiektywna ocena skuteczności prowadzonych w ten sposób działań marketingowych jest trudna i narażona na liczne pułapki. Jak zatem poprawnie przeanalizować podróż klienta, gdy ten kontaktuje się z Twoją firmą poprzez media społecznościowe, natomiast swoje zakupy finalizuje w sklepie internetowym?

Narzędzia Business Intelligence, takie jak na przykład Power BI pozwalają uzyskać bardzo szeroki podgląd sytuacji. Umożliwiają one bowiem nie tylko na ocenę skuteczności poszczególnych kanałów marketingowych, ale także na upewnienie się, co do wysokości wygenerowanego przez konkretną grupę odbiorców przychodu. Dzięki temu podejmowanie trafnych decyzji biznesowych staje się o wiele prostsze.

Sztandarową funkcją Power BI, która pozwala uzyskać holistyczny i wieloaspektowy obraz sytuacji, są connectory, czyli łączniki danych. Zestawiają one dane z różnych źródeł jak na przykład Google Analytics oraz Facebook Analytics. Tak wygenerowane dane można bardzo łatwo skonfrontować z wybranymi — cząstkowymi lub sumarycznymi — parametrami kampanii marketingowej, co znacząco ułatwia pracę działu marketingowego i pozwala na optymalizację budżetu reklamowego.

W ofercie EBIS znajduje się także narzędzie Power BI Sales and Marketing Analytics by EBIS, które w kompleksowy sposób wspiera analizę danych marketingowych i może być w pełni dostosowane do potrzeb danej branży czy firmy.

Dodatkowo, dzięki wnikliwej analizie danych, możesz:

  • Dokonać bardziej efektywnego wyboru mediów reklamowych,
  • Budować lepiej spersonalizowane komunikaty reklamowe,
  • Zwiększyć szansę na wzrost współczynnika konwersji,
  • Ulepszyć Customer Experience,
  • Dostosować swoje produkty i usługi do aktualnych potrzeb rynkowych.

Jeśli więc chcesz prowadzić skuteczne działania marketingowe, które docelowo przełożą się na wyższe zyski Twojej firmy, to koniecznie podejmuj decyzje oparte na danych. Poprawną analizę danych oraz ich lepsze zrozumienie gwarantuje system Power BI.

ZAPYTAJ O OFERTĘ ×