W jaki sposób Power BI usprawnia działanie e-commerce?
2018-12-11 Z branży BI

W jaki sposób Power BI usprawnia działanie e-commerce?


Według raportu przedstawionego przez Bisnode liczba e-sklepów wzrosła w Polsce z 21,7 do 29,1 tysięcy w latach 2013-2017. Jednocześnie te same badania wskazują, że ponad 80% wszystkich nowo rejestrowanych firm zajmujących się sprzedażą online, nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2-3 lata. Skąd taki trend? Czy odpowiednia analiza danych może go zmienić?

Rentowność sklepów internetowych – co ma na to wpływ?

Dostępność asortymentu 24h/7, darmowe dostawy, możliwość porównywania cen czy poznania opinii innych klientów na temat danego produktu, czy usługi, to jedne z największych zalet, jakie sklepy internetowe oferują swoim użytkownikom.

Jednak bez odpowiedniego przygotowania e-sklepu – zadbania zarówno o aspekt techniczny, jak i odpowiednie zatowarowanie, obsługę klientów czy przemyślaną strategię promocji, suma wspomnianych korzyści nie będzie na tyle wysoka, aby przyciągnąć i utrzymać klientów

Jakie obszary e-commerce wspiera analiza danych i Power BI?

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, doskonale wie, że analiza danych dotyczących ruchu w witrynie czy zachowań użytkowników jest niezbędna do rozwoju. Na podstawie gromadzonych danych możemy:

  • Określić źródła ruchu w sklepie internetowym,
  • Poznać dane demograficzne klientów – wiek, płeć, miejsce zamieszkania, godziny aktywności,
  • Wybrać najbardziej skuteczne kanały komunikacji i promocji,
  • Określić produkty, które generują największy zysk dla naszego e-biznesu,
  • Znaleźć przyczynę porzucania koszyków.

Aby analiza danych przebiegła prawidłowo, bardzo ważne jest odpowiednie ich zagregowanie i segmentowanie. Z pomocą przychodzi tu system Power BI, który pozwala na zebranie w jednym miejscu wszystkich danych dotyczących Twojego sklepu internetowego oraz odpowiednią ich analizę i wizualizację w postaci przejrzystych i interaktywnych raportów. Co więcej, dzięki wykorzystaniu Power BI zagregowane dane są dostępne dla wszystkich osób w firmie, niezależnie od miejsca i czasu.

Jakie dane pomoże Ci analizować Power BI?

  1. Sprzedaż i marże – analiza poziomu cen i sprzedaży towarów (także per SKU), udział w rynku, analiza konkurencji. Power BI gwarantuje wgląd w dane dotyczące sprzedaży w czasie rzeczywistym dla poszczególnych kategorii czy marek.
  2. Inwentaryzacja – Power BI pomaga analizować wskaźniki inwentaryzacji i wydajności, w tym także te dotyczące dostaw co pozwala na optymalizację zarządzania stanami magazynowymi.
  3. Marketing – ruch w serwisie, źródła wejść, aktywność w kanałach społecznościowych, skuteczność kampanii promocyjnych – wszystkie te dane analizuje system Power BI i dzięki zdolności do wizualizacji wpływu działań marketingowych na e-sklep pomaga w podejmowaniu decyzji biznesowych.
  4. Finanse – analiza przepływów pieniężnych, należności oraz zobowiązań daje managerom stały wgląd w sytuację finansową przedsiębiorstwa i zwiększa ich zdolność reagowania na ewentualne sytuacje kryzysowe.

Poprawna analiza danych daje globalny pogląd na kondycję sklepu internetowego oraz pomaga w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem systemu Power BI w swoim e-sklepie, to zapraszamy do kontaktu. Chętnie przygotujemy dedykowane dla Twojej firmy rozwiązanie.