Kluczowe dla firm decyzje, a dane
Budowanie firmy jest procesem długotrwałym, bardziej przypominającym maraton niż sprint. Osiągnięcie sukcesu to w znacznej mierze kwestia właściwego opracowania i konsekwentnego wdrażania strategii biznesowej, popartej rzetelną analizą danych z rynku. Uczenie się na cudzych błędach jest zdecydowanie mniej kosztowne niż doświadczanie skutków niewłaściwych decyzji na własnej skórze.
O złych decyzjach przedsiębiorców, zarówno tych początkujących, jak i bardziej zaawansowanych, napisano wiele. My jednak chcielibyśmy skupić się na specyficznej kategorii błędów, jaką jest brak kierowania się twardymi danymi i wskaźnikami przy podejmowaniu kluczowych dla rozwoju firmy decyzji.
Efektywna analiza danych z Power BI
W tym kontekście warto wskazać przede wszystkim na częsty brak obiektywizmu zarządzających i poleganie tylko na własnej opinii. Owszem, wiara w sukces jest niezbędna do jego odniesienia. Jednak skuteczne wprowadzenie na rynek nowego produktu bądź usługi to również rzetelna i efektywna analiza danych, pozwalająca dokładnie zobrazować oczekiwania i preferencje potencjalnych klientów.
Z brakiem analiz popartych twardymi danymi wiążę się zazwyczaj brak konkretnej strategii działania i przekonanie, że dobry produkt sam się sprzeda. Takie podejście doprowadziło do bankructwa niejedną firmę. Spisane wszystkich mierzalnych celów i możliwych sposobów ich osiągnięcia umożliwi też wypracowanie precyzyjnego kierunku rozwoju oraz wyznaczanie kolejnych etapów do osiągnięcia. Częścią dobrej strategii jest również plan awaryjny, gdyby nasz produkt nie sprzedawał się tak, jak oczekujemy. Warto określić możliwe scenariusze, także te czarne oraz sposoby reagowania na nie. Nieocenioną pomocą może tu okazać się nowoczesny system analizy danych.
W jaki sposób wdrożenie Microsoft Power BI pomaga rozwijać firmę?
Zaawansowane technologie informatyczne, zwłaszcza nowoczesne systemy do analizy danych, mogą znacznie pomóc w podejmowaniu właściwych decyzji zwiększających efektywność sprzedaży. Umożliwiają zaawansowaną agregację i przetwarzanie danych z wielu źródeł (także Facebooka i Google Analytics), ich dokładną analizę i czytelną wizualizację wyników wraz z ich automatyczną aktualizacją. Narzędzia takie jak Microsoft Power BI oferują znacznie szersze możliwości niż popularny Excel, będąc przy tym stosunkowo proste w obsłudze i nie wymagając na starcie ponoszenia dużych kosztów.
Precyzyjny wgląd w dane na każdym etapie sprzedaży umożliwia lepsze poznanie potrzeb klientów, a tym samym wybór najbardziej optymalnych strategii i kanałów promocji.
System Microsoft Power BI dostępny jest zarówno w klasycznej wersji desktopowej, w chmurze (jako element usługi Office 365) oraz w formie aplikacji mobilnej na smartfony i tablety. Możliwość dostępu do kluczowych danych z dowolnego miejsca, jak również łatwego udostępniania raportów współpracownikom i kontrahentom, ułatwia bezproblemowe działanie w sytuacji coraz popularniejszej pracy zdalnej.