W jaki sposób analiza danych w Microsoft Power BI wspiera firmy w czasie kryzysu?
Czas kryzysu to doskonały okres na wykorzystanie business intelligence do zyskania przewagi konkurencyjnej. Zespoły analityczne doceniają korzyści płynące z analizy danych w kontekście radzenia sobie z rosnącą niepewnością i szybkimi zmianami zachodzącymi w światowej gospodarce. Istnieją trzy główne obszary funkcjonowania firm, dla których gromadzenie, analizowanie i działanie na podstawie danych ma duże znaczenie:
Maksymalizacja przychodów dzięki Power BI
Dzięki analizie danych w Power BI możesz w łatwy sposób identyfikować czynniki zwiększające sprzedaż, a także oceniać potencjał współpracy z danymi klientami czy analizować całe procesy sprzedażowe. W ten sposób zdobędziesz kluczowe informacje na temat tego, które kanały działają efektywnie, a które z nich wymagają usprawnień czy całkowitej eliminacji. Co ważne, każdy pracownik, niezależnie od działu czy specjalizacji, ma stały wgląd w potrzebne mu dane 24h/7 i to niezależnie od miejsca, z którego pracuje. Uzyskane w toku analizy danych wyniki można współdzielić z resztą zespołu, co zdecydowanie ułatwia komunikację nawet podczas pracy z domu.
Zwiększanie wydajności poprzez analizę danych
Analiza danych w Power BI ułatwia także identyfikację słabo działających procesów oraz pomaga określić, gdzie można zmniejszyć wydatki. Wykorzystaj więc analizę danych w swojej firmie, aby skorelować i porównać dotychczasowe działania, wydajniej zarządzać firmą czy wykonywać dokładniejsze analizy finansowe. W czasach kryzysu kwestie te mają bardzo duże znaczenie. Często bowiem konieczna jest szybka relokacja środków, w celu uzyskania lepszych wyników finansowych.
Prognozowanie na podstawie raportów w Power BI
Analiza danych w Power BI daje także szerszy wgląd w sytuację całej organizacji i dzięki temu pozwala spojrzeć na nią w sposób globalny – także w kontekście prognozy trendów podaży i popytu czy śledzenia szybko zmieniających się kluczowych wskaźników. Analiza danych może ustrzec firmę przed zbliżającym się zagrożeniem, a także wskazać dochodowe nisze rynkowe. Trzymając więc przysłowiową „rękę na pulsie”, zyskujemy realne szanse do zwiększenia przewagi konkurencyjnej także w czasie kryzysu.