W jaki sposób Business Intelligence wpływa na wzrost zysków?
2018-11-09 Z branży BI

W jaki sposób Business Intelligence wpływa na wzrost zysków?


Posiadanie aktualnych informacji dotyczących funkcjonowania wszystkich procesów zachodzących w przedsiębiorstwie to podstawa do podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Dane pozwalają zrozumieć zachodzące zmiany oraz ich oddziaływanie na poszczególne działy firmy. Ograniczony dostęp do istotnych informacji oznacza z kolei stagnację w rozwoju organizacji. Co możemy zrobić, żeby takich sytuacji uniknąć?

Business Intelligence a funkcjonowanie przedsiębiorstw

Systemy Business Intelligence oferują wiele rozwiązań, które są z powodzeniem wykorzystywane przedsiębiorstwach – zarówno w korporacjach, jak i w mniejszych podmiotach gospodarczych. Ułatwiają one analizę danych pochodzących z wielu źródeł oraz wyciąganie na ich podstawie wniosków. Skutecznie wspierają one procesy decyzyjne oraz dają szansę menedżerom na szybkie i elastyczne podejście do zarządzania. Dzięki rozwiązaniom, które oferuje BI, menedżerowie mogą samodzielnie zadawać pytania i szukać na nie odpowiedzi, bez względu na miejsce, z którego pracują, jak i porę dnia. Jak to przekłada się na zyski firmy?

1. Wgląd w dane na każdym etapie sprzedaży

Systemy klasy Business Intelligence wspierają firmy w tworzeniu wielokanałowej i zintegrowanej sprzedaży. Jest to możliwe dzięki jednoczesnej analizie danych na temat klientów, wybieranych przez nich towarów czy usług oraz skorelowania tych informacji z dostawami.

Rozwiązania BI umożliwiają wgląd w dane na każdym etapie procesu sprzedaży. Wszystkie niezbędne informacje widoczne są w jednym kokpicie. Takie rozwiązania sprawdzają się nie tylko w branżach retail, ale także i usługowych. Dzięki temu wiemy przykładowo, jaki status mają wysyłki czy na jakim etapie wdrożenia znajduje się projekt. Przekłada się to na szybsze sfinalizowanie transakcji, a tym samym na wzrost zysków firmy.

2. Lepsze poznanie potrzeb klientów

Stała analiza danych, które dotyczą danej firmy, pomaga poznawać zachowania i preferencje klientów. Z kolei im lepiej znamy odbiorców swoich usług, tym lepiej jesteśmy w stanie dopasować naszą ofertę do ich potrzeb. Dzięki systemom klasy Business Intelligence możemy oszacować schematy zakupowe klientów, wytypować interesujące ich produkty czy usługi oraz prognozować, jaka oferta zainteresuje ich w przyszłości.  

Często analiza danych pomaga także w odkrywaniu trendów rynkowych oraz sezonowości. Wykorzystanie tych informacji usprawnia proces planowania prac, realizacji zamówień czy odpowiedniego przygotowania działu obsługi klienta. Pozwala to także na odpowiednie budżetowanie środków i redukowanie niepotrzebnych wydatków.

3. Wybór najlepszych kanałów promocji

Rozwiązania BI sprawdzają się także w analizie skuteczności kampanii promocyjnych. Współczesny marketing daje nam naprawdę wiele możliwości w kwestii reklamy – media społecznościowe, kampanie mailingowe, płatne reklamy Google Ads czy Facebook Ads, nie zapominajmy też o radiu, telewizji czy reklamach w prasie.

Każde działania promocyjne generują jednak koszty. Analiza danych dotyczących skuteczności poszczególnych kampanii promocyjnych dostarcza cennych informacji i pozwala wybrać te, które przy najniższych kosztach generują najwyższe zyski.

Firmy, które potrafią szybko i trafnie analizować dane biznesowe zdecydowanie lepiej radzą sobie w sytuacjach kryzysowych oraz są w stanie eliminować „słabe ogniwa” w każdym z działów firmy. Przekłada się to na szybkie i trafne podejmowanie decyzji strategicznych, które zarówno w krótkim jak długim okresie czasu pozwalają na maksymalizowanie zysków firmy.